به فروشگاه فایل ایرانیان خوش آمدید.

محل لوگو

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 42
  • بازدید دیروز : 46
  • بازدید کل : 110485

دانلود مقاله انواع رهبری در سازمان


دانلود مقاله انواع رهبری در سازمان

مشخصات فایل

 

 

نوع فایل: word

تعداد صفحات: ۲۴

 

 

چکیده:

در دنیای سازمانی نوین یکی از مهمترین شاخص های تاثیر گذار بر جوامع عنصر مدیریت است، که شکل مطلوب آن مدیریت همراه با رهبری تلقی می شود. رهبری یکی از مفاهیم بنیادین اداره جامعه بوده و با تحولات اجتماعی همراه است زیرا بیان نظم و اداره هر جامعه و سازمان بر مبنای آن بنا نهاده شده است. بدون رهبری پیش بردن اهداف اجتماعی و رسیدن به نتیجه مطلوب یا ممکن نبوده و یا بسیار دشوار خواهد بود. درتحقیق حاضربرای جمع آوری ادبیات موضوع ازروش کتابخانه ای استفاده شده است.از آنجایی که سبک رهبری که توسط مدیران در سازمان ها اعمال می شود یکی از عوامل موثر بر خلاقیت، انگیزش، افزایش رضایت شغلی و کارآیی سازمان می باشد. لذا شناسایی و بررسی عوامل موثر بر بهبود سبک رهبری از ضرورت و اهمیت خاصی برخوردار است. سبک رهبری در ایران یکی از عوامل موثر بر افزایش اثر بخشی، کارایی و در نهایت بهره وری سازمان می باشد.

 

 

مقدمه:

یکی از وظایف مهم و اساسی مدبربت، رهبری سازمان است. در واقع عصاره ی رهبری آن نفوذ قابل توجه و رو به افزایشی است که از طرف رهبر به زیر دستان، برای رسیدن به اهداف سازمان اعمال می شود و در راس وظایف رسمی و سازمانی یک مدیر است. اغلب تعاریفی که از رهبری ارائه می شود مبتنی بر محور تاثیر و نفوذ است. رهبران اغلب بر کل سازمان، استراتژی ها و برنامه های بلند مدت توجه دارند و در درون سازمان نقش های مهمی که بارارزشی دارند بر عهده می گیرند که 3 مسئولیت سبک رهبری عبارتند از: 1. ایجاد یک بستر مناسب برای تغییر 2. ایجاد تعهد و احساس مالکیت 3. ایجاد توازن میان ثبات و نوآوری سبک رهبری یا مدیریت تعیین کننده جو فرهنگ و راهبرد های حاکم بر سازمان است. سبک رهبری مجموعه ای از نگرش ها، صفات و مهارت های مدیران است که بر پایه 4 عامل نظام ارزش ها، اعتماد به کارمندان، تمایلات رهبری و احساس امنیت در موقعیت های مبهم شکل می گیرد. محققان ثابت کرده اند که رهبران می توانند عامل تمایز در سازمان باشند. رهبر قوی و دارای توانایی های خاص قادر به خلق یک فرهنگ سازمانی می باشد. رهبران به پیروان خود چنین القا می کنند که راه مطلوب را تشخیص دهند و در واقع از آنان می خواهند که در جهت تشخیص رهبر خود و برای رسیدن به وضعیت مطلوبی که وی مشخص کرده است تلاش کنند. ریشه رهبری در تعهد به خدمت رسانی نهفته است. رفتار سازمانی سبک های مختلفی برای رهبری ارائه کرده اند که به عنوان نمونه می توان رهبری اثر بخش، رهبری تحول آفرین، رهبری خدمتگزار، رهبری کاریزماتیک، رهبری استراتژیک و ... را نام برد. مطالعات نشان داده که موفقیت سازمانی در گرو رهبری اثر بخش سازمان ها است. رهبری اثر بخش به ترتیب اهمیت در قالب های ایجاد جاذبه، تقسیم سازی، توانمند سازی گروهی، بهبود مستمر عملکرد، داشتن چشم انداز، الهام بخشی و مربی گری الویت بندی شده اند. همچنین تجربه نشان می دهد پارامتر هایی چون هوش عاطفی، برون گرایی، استقبال از کسب تجربه، هوشمندی، عصبیت، فرهنگ سازمانی و محیط بر رهبری تحول آفرین اثر گذار بوده و رابطه معنا داری میان میان آن ها و سبک رهبری وجود دارد. سبک رهبری مدیران بیانگر چگونگی تعامل آنها با کارکنان تحت سرپرستی می باشد. باید خاطر نشان کرد که یک سبک رهبری خاص برای همه موقعیت ها مناسب نمی باشد. از این رو یک مدیر می تواند در موقعیت های مختلف سبک های متفاوتی را برای کارکنان خود البته با توجه به فرهنگ حاکم بر سازمان و بلوغ سازمانی برگزیند. سبک های رهبری که منجر به مشارکت گروهی کارکنان و تشکیل گروه های کاری گردد موجب انسجام اثر بخش، کار آمد، منظم و هماهنگ کار ها می گرددد. علاوه براین به کارگیری سبک رهبری حمایتی ومشارکتی منجربه افزایش لذت انجام کاردرکارکنان می گردد. در کل بررسی سبک های رهبری یکی از عوامل موثر بر افزایش اثر بخشی، کارایی و در نهایت بهره وری سازمان ها می بـاشد، مدیران با استفاده از سبک صحیـح رهبری می توانند رضایت شغلی، تعهد سازمانی و در نهایت بهره وری سازمان خودرا افزایش دهند.

 

 

فروشگاه فایل ایرانیان

 


مبلغ قابل پرداخت 3,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 763

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

گیلان-شهرستان تالش

باتوجه به این که بعضی ازبانک ها تراکنش کمتراز ۵۰۰۰ و ۱۰۰۰۰ تومان را قبول نمیکنند هنگام خرید باکارت بانکی دیگری خرید خودراانجام دهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما